DOPRAVA DO TURECKA
Kozláci,
protože se blíží termín odjezdu do Pašaliku,
je nutno objednat a v
dohledné době zaplatit lístky na autobus (letadlo neřeším, nikdo na
leteckou variantu nereagoval).
1.Autobusem
Do úvahy připadají dvě společnosti Eurotours a GTS International,
zastupující společnost Katev express lines. Protože byla výhodnější
nabídka GTS, budu se zabývat pouze ní, celá akce se musí prodloužit o
dva dny, aby bylo možno dodržet původní plán (start ve čtvrtek) tedy:
Linka 000 027 ISTANBUL,
jízdní
řád-PRAHA-SOFIA-IST_leto.rtf
Přepravu zajišťuje
dopravce: Katev Travel s.r.o, Mylnerovka 10,
16000, Praha; IČO: 121450642
Brno - Istanbul: 1700 km
plánovač tras na
http://www.de.map24.com/
Pro porovnání, celková vzdálenost Brno - Darende: 2700 km
TAM
odjezd z Brna čtvrtek 1.6.2006, 11:15, příjezd do Sofie 2.6, 08:30
(musí se přesedat v Sofii),
odjezd ze Sofie
2.6., cca 12:00, příjezd do Istanbulu 2.6., 20:30.
(ten příjezd berte spíš později.., tur dopravce zde:
http://www.metroturizm.com.tr/main.asp )
Zde následně navazuje několik spojů buď přímo do Darende (na řece
Tohma Çay), poslední jede (teoreticky) 2.6., 21:30, příjezd do Darende v
sobotu 3.6. cca 19:00, ale myslíme, že pojedou i později na noc...
ZPĚT
odjezd z Istanbulu pátek 16.6.2006, 19:00, příjezd do Sofie 17.6.,
04:00, odjezd ze Sofie 17.6., 08:30, příjezd do Brna v neděli 18.6.,
06:00
Podmínky přepravy jsou v přiloženém mailu, pouze výcuc:
- cena zpáteční jízdenky 3490,- Kč
- sleva 5% pro skupinu více jak 5 osob - po dohodě
- zavazadlo na jedno osobu 30 kg, 30x60x80cm
- rezervace nejdříve 3 měsíce dopředu
BUS: 3400 Kč do
Istanbulu, + doprava v Turecku, nevím, odhadem např. + 2000-4000
Kč..
LETADLO: 12000, Kč přímo do Malatye, cca 120 km od Darende...(bez
případné nadváhy) + doprava v Turecku, nevím, odhadem např. + 2500 Kč
Sám za sebe jsem si udělal závěr, že obětuji ještě 1 den dovolené
navíc (protože bych stejně už v pátek nešel do hokny a jel do Prahy) a
pojedu busem. K této variantě se přiklonil kromě Ž. též R.,
E. a L. (případně V., pokud pojede), s ostatními jsem ještě
nehovořil. Je to sice varianta zdánlivě méně pohodlná (ovšem s daleko
méně přestupy), ale časově né o moc náročnější, v neposlední řadě
lacinější. Za pomoci příslušného množství alkoholu by se dala strávit
docela příjemně (chcát můžeme do kanystru, S. nám to ukáže).
Nechci agitovat, ale pokud bychom jeli autobusem všichni, budeme
jednak pohromadě, tudíž se nemusíme nahánět v Istanbulu a ztrácet čas
vzájemným čekáním, jednak zažijeme průjezd několika cigánenlandy, což je
samo o sobě zážitek, no a navíc by mohla bejt v busu čurina. Bus má
ještě jednu výhodu - při variantě OPEN a nestihnutí při návratu
pátečního busu se dá jet o den později (tudíž nepropadne letenka)
Jo a taky autobus padá z menší vejšky.
Jo a pro majitele plyňáků - do autobusu se můžou, na rozdíl od
letadla brát plynové bombičky, což je velká výhoda, protože v Turecku
huškové bomby prostě nejsou, pouze bluety...
Note that this is an
area that the PKK did/does operate in and so the army are nervous.
|