DOPRAVA V TURECKU V plánu máme
4 větší přesuny, všechny, až na vyjimky, pravděpodobně podnikneme
autobusy.
1. modrý : Istanbul - Darende 1000 km
2. zelený : Malatya - Erzincan 300 km
3. fialový : Ilič - Bayburt 290 km
4. růžový : Artvin - Istanbul 1310km

Malatya - Erzincan 300 km,
(Eufrat)
Z Tohmova Čaje se musíme dostat do Malatye (cca 20-30 km) a pak
busem do Erzincanu (300 km).....když bychom jeli busem přes
přehrady, je možnost vystoupit na Eufratu již nad Erzincanem
???, (podle nepřesných map řeka neprotíká přímo městem ??? a
prodloužit plavbu, uvidíme na místě...).
Nebo jiná varianta po přepádlování na začátek přehrady
jet odsuď přímo dolmušem (dodávkou), na sever podél Eufratu....zjistíme na místě,
údajně tam někde jsou zakázané zóny kvuliva přehradám a PKK ???, možný i noční
přesun.....
Vlakem to zatím moc nevypadá, hodně objíždí a nevíme přesně četnost
spojů....


|
Ilič - Bayburt 290 km,
Tohma Çay
Z Iliçe
(pravděpodobně cíl plavby po Eufratu, bacha na zakázené
oblasti - army) do Bayburtu
kombinovaně, podél Eufratu vede železnice nebo hned busy -
dolmušy, zajistíme na místě, cesta možná povede přes
městečko Aşkale,
za ním je 3000 metrů n.mořem horský průsmyk....hodnotný horský
výstup bez kyslíkových flašek....

|
Artvin - Istanbul 1310km
Důležitý krizový spoj do Istanbulu (návaznost spoje domů přes
Sofii), třebas pojedeme z Artvinu ????
Je to nejdelší přesun, 1350 km.....zatím nic konkrétního....
Turecký idos nabízí jen hlavní města, např. z Trabzonu
jezdí několikrát denně...
Jiné zdroje
uvádějí:
Artvin - Istanbul |
$48-$65 |
22 hr |
1352 km
840 mil |

|
Pro přehled mapa vlaků, něco o vlacích na
http://www.turkeytravelplanner.com/Transportation/Train/index.html a
další podstránky, oficiálni Tur. dráhy na
http://www.tcdd.gov.tr/

http://www.volny.cz/turecko_2002/1tyden.htm
...vystupujeme na otogaru, autobusovém nádraží. V podstatě je to
většinou vyasfaltovaná plocha s několika kancelářemi dopravních
společností, které sídlí v nízkých buňkách. Po příchodu se na vás hned
vrhne několik lidí a zjistí kam jedete. Odvedou vás do příslušné
kanceláře, kde vám bleskurychle vystaví lístek. Často se teprve potom
dovíte kdy to vlastně jede a kolik to stojí – aspoň zpočátku jsme s tím
měli trochu problémy. Poměrně rychle jsme však pochopili několik věcí:
-
Spoje jsou velmi časté a kratší cesty nemá smysl příliš plánovat.
Prostě přijdete na otogar a za chvíli jedete.
-
Ceny jsou na celém otogaru shodné a pevné, s výjimkou nejdelších
tras kde existuje větší konkurenční boj. Můžete však zkusit smlouvat
s poukazem na studentskou slevu.
-
Pokud potřebný spoj nejede do 15 minut, je dobré se poptat i u
dalších společností.
-
Když zaplatíte, můžete si bágly nechat v kanceláři nebo
v autobuse, pokud již stojí na otogaru.
....Autobusové lístky
důrazně doporučuji zakoupit v předstihu přímo u autobusové společnosti,
která daný spoj provozuje (v Aksaray). Kromě ní totiž prodává lístky na
ten samý autobus i mnoho překupníků. Ti ovšem nekontrolují, zda už
náhodou není autobus plný a tak se vám snadno může stát (jako se to
stalo nám), že přijdete se zakoupenými jízdenkami k autobusu, který je
již plně obsazený. Poznat překupníka od autobusové společnosti není
jednoduché a nikdy se nám to nepovedlo. Všichni vám budou tvrdit, že
autobus je přímo jejich, nebo že v té společnosti přímo pracují......
Na motorce na východ
Milan Loucký /
22.09.2005
http://www.kalimera.cz/na_motorce_na_vychod.html
....Jedu okolo břehů Vanu do města Tatvan, dál pokračuju na Elazig.
I tady je spousta vojenských kontrol, vojáci u kulometů míří před sebe
na kopce, ostatní prohledávají auta a přehrabují se v osobních věcech
civilistů. Právě to je pro muslimy potupa, ale tady se všichni tváří,
jako by na to byli zvyklí. I ve městech je obrovský počet vojáků a
obrněnců, každé druhé vozidlo je armádní.
Neexistující evropská asfaltka
Přejíždím přes Eufrat a chci jet na Divrigi, a odtud do
Sušehri, městečka na hlavní silnici mezi Erzurumem a Suluovou. Měla by
to být cesta s hezkým, podle mapy zajímavým okolím. Jenže všechno je
jinak. Za Aragpirem cesta mizí a já musím jet po dost brutální polňačce.
Její stav je kilák od kiláku horší a já nakonec zůstávám stát před
prudkým svahem, 200 km od Sušehri. Podle mapy má tudy vést solidní
“evropská“ asfaltka.
Nevím, kde udělali soudruzi z Turecka chybu – tudy
nikdy žádná silnice nevedla! Vracím se zpět do Aragpiru zkontrolovat,
zda jsem nesjel z cesty. Ale né já, nýbrž Turci se asi sjeli a silnici
prostě nepostavili.
Musím teda zpět k Eufratu. Celá ta epizoda mě stojí 180 zbytečně
najetých kilometrů, benzín pomalu dochází a já jsem pěkně naštvanej!
Jedu na jihozápad, Eufrat je v místech, kudy projíždím,
širší než 3,5 km. Před tím jsem ho přejížděl v úzkém místě, kde vypadal
jako obyčejná řeka, tady ale působí jako velké jezero....
...Řešení silniční nehody v Turecku.....http://www.kalimera.cz/reseni_silnicni_nehody_v_turecku.html
|